تور چين | تور پكن تور چين | تور پكن .

تور چين | تور پكن

لوكس ترين هتل هاي چين

هتل-قصر-چين-The-Castle-Hotel-karnaval.ir32

 

هتل هاي چين

در دنيا هيچ كشوري سريع ‌تر از چين سرگرم ساخت هتل نيست.

در طي دو دهه گذشته، اين كشور شاهد ساخت و سازهاي زيادي در اين زمينه بوده و اكنون بيشتر نام ‌هاي بين ‌المللي معروف در چين شعبه و نمايندگي دارند. همه اينها براي مسافرين مستقل خبرهاي بسيار خوبي است، بدين معنا كه گزينه ‌هاي بيشتري براي انتخاب مكان در اختيار دارند و با اندكي جستجو، مي‌توانند از فرصت اقامت در يك هتل بسيار جديد پنج ستاره با قيمت ‌هاي افتتاحيه بسيار پايين برخوردار شوند. دو شهر بزرگ چين، يعني پكن پايتخت و شانگهاي مركز تجاري، تقريباً هر ماه شاهد افتتاح يك هتل جديد هستند و نه فقط بازديدكنندگان خارجي، بلكه افراد و مقامات اجرايي محلي نيز همزمان با افزايش استطاعت مالي، مي‌توانند از اين امكانات برخوردار شوند.

اما هميشه اين‌طور نبوده است. براي مثال، تا ۲۰ سال پيش، چين تعداد بسيار اندكي هتل داشت كه مطابق با استانداردهاي جهاني بودند. هتل‌ ها و مهمانسراهاي محلي نيز به خاطر داشتن اتاق ‌هاي مرطوب با دكورهاي يكنواخت و سرويس نامناسب، معروف بودند. برخي از بازديدكنندگان از چين با عبارت «مِي يو» به معناي «نداريم» آشنا بودند و طوري اين عبارت ادا مي‌شد كه انگار گفته مي‌شد: «همين است كه هست.»

با اينكه اكنون بسياري از هتل ‌هاي بزرگ خدمات بسيار بهتري ارائه مي‌كنند، اما رويكرد كنش گرانه معمول در ديگر بخش ‌هاي آسيا به ‌ويژه ژاپن، تايلند و سنگاپور، بايد به بخشي از روح مهمان ‌نوازي چيني تبديل شوند. با اينكه آموزش گسترده به بهبود اين شرايط كمك مي‌كند؛ اما بازديدكنندگان هنوز هم بايد انتظار مشكلات ارتباطي را داشته باشند: سطح زبان انگليسي چيني ‌ها با اينكه اغلب از نظر ساختاري مناسب است، اما در خصوص اصطلاحات محاوره ‌اي چندان جالب نيست.
هتل چين ۱
بهترين هتل‌ هاي پكن

يكي از پيشتازان تغيير و تحول در حوزه ميهمان ‌داري، گروه هتل‌ هاي Shangri-La در هنگ كنگ است كه نخستين هتل خود را بيش از بيست سال پيش در پكن تأسيس كرد. گروه China World Hotel نيز اكنون با قدرت به كار خود ادامه مي‌دهد و الگويي براي مدل تجاري هتلداري در چين مي‌باشد. اين مجموعه در يك بازار بزرگ در پكن واقع است و دوست داران خاص خودش را دارد. گروه اصلي China World به سه مجموعه Shangri-La كه در همان حوالي قرار داشتند، افزوده شده است؛ يعني Traders Hotel، Kerry Centre و China World Summit Wing.

در اين ناحيه از پكن (يعني منطقه Central Business District)، گزينه ‌اي Park Hyatt هم وجود دارد كه به تازگي افتتاح شده و در رسانه‌ ها با تعريف و تمجيدهايي همراه بوده است. در اندك فاصله ‌اي از اين ناحيه، در جايي با نام Sanlitun كه در آن زندگي شبانه جريان دارد، خانه‌اي با نام Opposite House وجود دارد كه توسط كنگو كوما (Kengo Kuma) طراحي شده و شهرت آن به خاطر رويكرد طراحي مينيماليست آن مي‌باشد كه هنوز هم در چين با ستون‌ هاي قرمز و بزرگ خود، به‌عنوان يك كار بديع شناخته مي‌شود.

براي كساني كه به دنبال تجربه ‌اي محلي با هزينه پايين هستند، در قسمت سنتي اين شهر با نام hutongs (به معني كوچه و پس‌كوچه‌ها) و در نزديكي برج ‌هاي طبل و زنگ (Drum and Bell)، گزينه ‌اي بهتر از هتل اركيده (Orchid Hotel) وجود ندارد. اگرچه اين بخش داراي رستوران‌ هاي محلي فراوان و فروشگاه‌هاي سخت ‌افزارفروشي است، اما بسيار تميز و ديدني است و مملو است از ويژگي ‌هاي فناوري هاي ‌تك و مثلاً تلويزيون ‌هاي اپل زيادي به چشم مي‌خورند. يك تراس هم دارد كه براي نوشيدن چاي مناسب است.

در فاصله ۹۰ دقيقه‌اي از اين ناحيه، بخش Mutianyu از ديوار بزرگ چين واقع است. اين بخش داراي يك اقامت گاه حاشيه ‌اي جالب با نام Brickyard است كه توسط شخص تبعيدي جيم اسپير و همسر وي ليانگ تانگ بنا شده است. آنها چندين خانه روستايي و محلي را به شكل مكان‌ هاي لوكس در آوردند و بعداً هم يك هتل نيز به آنها افزودند كه در اصل در كارخانه آجرپزي واقع بود. برخي از اتاق ‌هاي اين هتل حتي به ديوار چين نيز ديد دارند.

مكان ديگري كه مجاور به ديوار چين است، Commune نام دارد كه مجموعه ‌اي است متنوع از ساختمان ‌ها كه هريك معماري جداگانه و خاص خود را دارند. همچنين، در فاصله ‌اي نه‌چندان دور، مجتمع Yanqi Lake ديده مي‌شود كه توسط گروه Kempinski اداره مي‌گردد و باراك اوباما و ولاديمير پوتين در آن ميهمان بوده‌اند. اين اقامت گاه باابهت، داراي گزينه ‌هاي مختلفي براي اسكان است كه در امتداد ساختمان بزرگ ديده مي‌شوند و مجموعه‌اي از هتل‌ هاي ديگر نيز در آن وجود دارند.

هتل هاي پكن:

Beijing.Park.Hyatt.com

BrickyardatMutianyu.com

CommunebytheGreatWall.com

Kempinski.com

www.TheOppositeHouse.com

TheOrchidBeijing.com

RosewoodHotels.com

Shangri-La.com

StarwoodHotels.com
هتل پين ۲
بهترين هتل‌هاي شانگهاي

دومين مكان محبوب بازديدكنندگان از چين، شهر شلوغ شانگهاي است كه گزينه ‌هاي اسكان لوكس و متعددي را در اختيار مسافرين قرار مي‌دهد. يكي از مهم ترين ها، هتل قديمي Fairmont Peace است كه ساختماني بزرگ و با ظرافت مي‌باشد. اين هتل در طي سال‌ هاي ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ به‌عنوان مكاني با اشرافيت اروپايي مشهور بود و از ميان ميهمانان آن زمان، مي‌توان به نوئل كوارد (Noel Coward) (كه در طي اقامتش، نمايشنامه ‌اي با نام «زندگي‌هاي خصوصي» نوشته بود) و نيز چارلي چاپلين اشاره كرد. در اين مكان، يك گروه موسيقي جاز هم فعاليت دارد كه نبايد ديدن آن را از دست داد.

هتل Peace و ديگر املاك در امتداد رودخانه همچون شبه ‌جزيره و Hyatt، نمايي رو به سمبل قدرت چين دارند؛ يعني ساختماني‌ هايي بلندمرتبه و ساخته شده از شيشه و آهن. اين آسمان‌خراش ‌ها ميزبان هتل‌ هايي با ديد تماشايي نيز هستند. ميهمانان مي‌توانند در هتل Grand Hyatt واقع در بالاي ساختمان Jin Mao روخانه خروشان را تماشا كنند و هتل ‌هاي Mandarin Oriental و Shangri-La نيز بعد از اين رودخانه قرار دارند.

شانگهاي مركز تعدادي از هتل ‌هاي شيك و دوستدار محيط زيست چين از جمله هتل URBN است كه در ساختمان صنعتي پيشين واقع شده است. هتل Waterhouse كه توسط گروه Neri & Hu طراحي شده نيز داراي حال و هوايي صنعتي و ديوارهايي كوتاه است كه فضاي داخلي و خارجي را با هم ادغام مي‌كنند.

هتل شانگهاي:

Fairmont.com

MandarinOriental.com/Shanghai

Shanghai.Grand.Hyatt.com

Shanghai.Peninsula.com

Shangri-La.com/Shanghai

URBNHotels.com

WaterhouseShanghai.com
هتل چين ۳
هتل‌هاي محلي در چين

براي مسافراني كه به دنبال دوري جستن از هتل‌ هاي با سبك غربي هستند، هتل‌ هاي محلي زيادي در دسترس هستند. درنظر داشته باشيد كه براي گرفتن اطلاعات و آدرس، احتمالاً با كاركنان رده‌پايين روبرو خواهيد شد؛ در حالي كه اين خدمات در هتل ‌هاي سطح بالا با شيوه متفاوت ‌تري ارائه مي‌شوند. در بيشتر موارد، خيلي خوب است كه آدرس و نشاني مورد نظر را به زبان چيني نوشته باشيد چرا كه مثلاً رانندگان تاكسي در چين، آشنايي چنداني با رسم‌ الخط لاتين ندارند. هتل ‌هاي محلي هم به ندرت غذاهاي فرنگي سرو مي‌كنند. پس از گذراندن مدت زماني در چين و خوردن غذاهاي برنجي براي ناهار و شام، قدر صبحانه و نان تازه خود را مي‌دانيد! البته در مورد اين قانون، استثنائاتي نيز وجود دارند.

در اين حوالي، يك ميهمان ‌خانه كوچك با نام Yangshuo با اتاق ‌هاي ساده وجود دارد. در واقع، Yangshuo احتمالاً تنها مكاني در كل چين است كه مي‌توان آن را با جاهايي همچون Khao San Road در بانگوك، يا ساحل كوتا در بالي مقايسه كرد. در ضمن، اين مكان داراي غذاهاي متنوعي است؛ از ماهي سرخ شده رودخانه ‌اي گرفته تا همبرگرهاي امريكايي.

به‌طور كلي، دور افتادن از مسير اصلي گردشگري در چين، به معناي پذيرش تنزل سطح اسكان و غذا است و همين مساله موجب شد تا ژانگ مي (Zhang Mei)، فارغ ‌التحصيل دانشكده بازرگاني دانشگاه هاروارد به فكر بيفتد به‌طوري كه اكنون تور چين وحشي (Wild China) او زبانزد هستند و بهترين گزينه ‌هاي اسكان را در اختيار قرار مي‌دهند. در اين حوالي و در شهر تاريخي Lijiang واقع در استان Yunnan جاهاي جالبي همچون اقامتگاه Banyan Tree، نيز وجود دارند.

اين نوع اسكان، مفهومي نسبتاً جديد در چين است و به سرعت در حال محبوب شدن مي‌باشد. در ميان بهترين مثال ‌ها، مي‌توان به گروه املاك Songtsam اشاره كرد كه در ناحيه كوهستاني استان Yunnan واقع شده و داراي رودخانه ‌ها و نيز دامنه ‌هاي پر فراز و نشيب است و پنج ملك نيز دارد.

ماندن در هتل‌ ها يا ميهمان‌ خانه ‌ها تنها راه تجربه زندگي واقعي در مناطق دوردست چين است. چيني ‌ها زياد با كمپينگ يا برقراري چادر ميانه ‌اي ندارند و خارجي ‌هايي كه سعي كنند چادر برپا نمايند، احتمالاً خواهند ديد كه به سرعت به جاي ديگري منتقل شده‌اند! البته اگر تا آن زمان پليس دستگيرشان نكرده باشد! در اينجا هيچ رختخواب با سبك غربي يا صبحانه هم پيدا نمي‌شود؛ همچنين ryokans كه در ژاپن از محبوبيت زيادي برخوردار است نيز در آنجا ديده نمي‌شود.

هتل‌ هاي محلي چيني:

BanyanTree.com

Songtsam.com

WildChina.com
۴هتل چين
گزينه ‌هاي اسكان ارزان ‌قيمت در چين

براي كساني كه بودجه متوسطي دارند، هتل ‌هاي محلي چين (كه بعضاً شعبه ‌هايي از هتل ‌هاي بين ‌المللي نيز هستند) بسيار مناسب مي‌باشند. اين هتل‌ ها بيشتر براي مسافرين چيني مناسب هستند تا گردشگران خارجي يا بازديدكنندگان تجاري. در اين ميان، Best Western، Days Inn، Comfort Inn و Novotel در زمره بهترين ‌ها در چين هستند؛ اما سبك و سرويس آنها لزوما مشابه همتايان غربي‌ شان نيست؛ بنابراين پيش از اقامت گزيدن، به جستجو در مورد مكان دقيق هر هتل بپردازيد و مرور ميهمانان قبلي را نيز مطالعه كنيد.

تعدادي از هتل ‌داران چيني نيز به حوزه هتلداري كم‌ هزينه پيوسته‌اند؛ از جمله Hanting Inns كه اكنون هتل ‌هاي بسيار زيادي در چين دارد. اين روزها در سرتاسر شهرهاي بزرگ چين، تابلوي هتل ‌هاي GreenTree Inns، Motel 168، ۷Days Inn و Home Inns ديده مي‌شود. با توجه به اينكه مسافرين محلي و نه بازديدكنندگان خارجي، هدف اصلي آنها را تشكيل مي‌دهند، اطلاعات موجود در بخش انگليسي وبسايت بسيار محدود است. بنابراين خوب است به يك وبسايت جامع همچون SinoHotelBooking.com نگاهي بيندازيد و به مقايسه امكانات و هزينه ‌ها بپردازيد.

سايت اجاره اتاق و خانه Airbnb، براي كساني كه به دنبال اسكان كم‌ هزينه هستند، نعمت بزرگي است و بدين ترتيب مي‌توانيد در يك آپارتمان در شهر اقامت كنيد و از تمام امكانات و لازم برخوردار شويد. با اينكه اين فهرست‌ ها اكنون عمدتا مربوط به شهرهاي بزرگ هستند، اما در سالهاي آتي تمام مناطق تحت پوشش قرار خواهند گرفت؛ مثل خانه‌ هاي تبتي در استان Qinghai.

يكي از عواملي كه موجب كم‌ رنگ شدن گزينه‌ هاي اسكان مي‌گردد، قانون سخت گيرانه‌اي است كه بيان مي‌دارد خارجي‌ ها بايد در ايستگاه‌ هاي پليس محلي نام خود را ثبت كنند و اين كار را معمولا كارمندان هتل و با يادداشت كردن مشخصات ويزا و گذرنامه انجام مي‌دهند.

تعداد زيادي از محلات هم وجود دارند كه ساكنين آنها مايلند اتاق ‌هاي خود را اجاره بدهند. اين اتاق‌ ها داراي حمام اشتراكي هستند و احتمال سر و صدا نيز در آنها وجود دارد. مزيت آنها در اين است كه به مركز شهر نزديك تر هستند. در پكن، مركز گردشگري Nanluoguxiang داراي مهمان سراهاي محبوبي است كه خوابگاه، اتاق‌ هاي انفرادي و حتي اتاق ‌هاي خانوادگي نيز دارد. اين روش، يكي از راه‌هاي تجربه زندگي واقعي در چين است؛ چيني كه افراد در طي روز با لباس سنتي به تردد مي‌پردازند و برخي از ساكنين مجبور هستند از توالت ‌هاي عمومي استفاده كنند و چاقوتيزكن‌ ها هم هنوز با دوچرخه از اين كوچه به آن كوچه مي‌روند تا مشتري پيدا كنند.

عضويت در يك سازمان مهمان ‌داري بين‌ المللي در سفر بسيار مفيد خواهد بود؛ اما به ياد داشته باشيد كه اسكان ‌دهندگان چيني كلمات «مهمان ‌سرا» و «بين ‌المللي» را به هر روشي كه بخواهند مورد استفاده قرار مي‌دهند. اگر يك مهمان ‌سرا وبسايتي عالي به زبان انگليسي داشته باشد و عكس‌ هاي جذاب و توصيه‌ هايي نيز در خود گنجانده باشد، احتمالاً ارزش امتحان كردن را دارد.
هتل


برچسب: بهترين هتل هاي چين، تصاويري از هتل هاي چين، هتل هاي ارزان قيمت چين، هتل هاي زيباي چين، گران ترين هتل هاي چين، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۶:۲۵:۳۲ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :